AI magic: geef je artikelen kleur met behulp van Chatgpt of Gemini

Zohra
Beheerder
Lid geworden: 2025-10-17 14:35:55
2025-12-14 09:35:48

Tutorial banner: Geef je artikelen een kleurrijke boost met AI – vrolijke koptekst in geel en blauw met feestelijke emoji's

🎨 Tutorial: Geef Je Artikelen Instant Kleur & Karakter met AI

Hallo PrideHives 🐝 Klaar met grijze muren van tekst? Goed nieuws: je hoeft geen designer te zijn om je artikelen eruit te laten springen. Met één slimme AI-prompt laat je in seconden een kleurrijk, modern artikel genereren.

🐝 Stap 1 — De AI Prompt (hier gebeurt het echte werk)

Zie dit als een briefing aan een creatieve vormgever — maar dan eentje die nooit moe wordt en altijd luistert. Kopieer onderstaande prompt letterlijk en pas alleen de gemarkeerde delen aan.

Hallo! Ik heb een blogartikel geschreven met de titel: [TITEL VAN JE ARTIKEL] Zet de ruwe tekst hieronder om in kleurrijke, moderne HTML-code die ik direct kan plakken in mijn blog. Wensen voor de opmaak: 1. Gebruik een vrolijk kleurenpalet met o.a.: - geel (#FFD700) - cyaan (#00FFFF) - mintgroen (#F0FFF0) - roze accenten (#FF69B4) 2. Gebruik een modern, goed leesbaar lettertype voor de tekst en een opvallender font voor H1 en H2. 3. Voeg visuele accenten toe: - blockquotes met gekleurde achtergrond en een dikke zijlijn - speelse markers voor opsommingen - een subtiele schaduw of gradient voor de hoofdtitel 4. Lever COMPLETE HTML: - inclusief <style> in de <head> - inclusief de volledige body met artikelinhoud Geef ALLEEN de HTML-code terug. Hier is mijn artikel: [PLAK HIER JE VOLLEDIGE TEKST]

⚡ Stap 2 — Plakken & Genereren

Plak de prompt in je favoriete AI (Gemini, ChatGPT, etc.), vervang de tekst tussen de haken en laat de AI zijn werk doen. Binnen seconden heb je kant-en-klare HTML.

Pro tip: Vraag expliciet om “alleen HTML-code”. Zo kun je het resultaat direct kopiëren zonder opschonen.

🌈 Stap 3 — Zo Ziet Het Resultaat Eruit

Hieronder zie je een voorbeeld van hoe zo’n artikel eruit kan zien wanneer de AI de styling correct toepast. Dit is geen theorie — dit is wat je lezers zien.

🌸 De Magie van de Lente: Een Kleurenexplosie

Na een lange winter komt alles weer tot leven. Kleur, geur en energie stromen terug — en precies dat gevoel wil je ook in je content laten zien.

🌼 Drie Onmisbare Lentehelden

• Tulp – krachtig, iconisch en eindeloos kleurrijk.
  • Narcis – zonlicht in bloemvorm.
  • Hyacint – geur en kleur in perfecte balans.
Fun fact: kleurgebruik in content verhoogt aandacht, leesplezier en emotionele betrokkenheid — bewezen én voelbaar.

🎨 Durf te Spelen

Combineer paars & geel voor energie, of roze & mint voor een zachte queer vibe. Regels zijn suggesties — expressie is de norm.

Veel plezier met creëren 🌈 Heb je vragen over CSS, styling of AI-prompts? Drop ze in de comments — PrideHives bouw je samen.